søndag 18. mai 2014

Vasstrandsegga

Det har ikkje vært en spesielt sunn helg. 17. Mai feiring er jo litt synonymt med kake og is, og på 17. Mai hadde jeg bestemt meg for å unne meg litt søtsaker. Dagen endte med at både brennsnut, jordbær med mascarponekrem, sjokoladekake, potetgull, melkesjokolade og vin fant veien ned i magen min. Var godt å kunne skeie ut litt. Jeg må kunne gjøre slik innimellom. Prisen og betale er at søtsuget har vært høyere enn normalt i dag, men den kampen må jeg bare ta.

Det har ikke vært mye bevegelse heller siden onsdag, så i dag hadde jeg bestemt meg for en skikkelig fjelltur. Valget falt på Vasstrandsegga, en tur jeg har gått mange ganger tidligere. En går opp til Langevannet, og forstetter videre opp mot det høyeste punktet. En fin tur. Jeg brukte 1t og 15 min opp. Aner ikke om det er bra eller dårlig men det er hvertfall utgangspunktet mitt.




Jeg er så pysete når jeg går ned. Redd for å gli. Jeg brukte omtrent like lang tid ned som opp, så det ble 2,5 timer i fjellet. Deilig! 

Vasstrandsegga er et av turmålene til Ålesund kommune så nå må jeg inn å registrere. Gøy!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar