lørdag 24. mai 2014

Seks minutt

Jeg har visst eksamen førstkommende onsdag. Det vil si at for et skippertaksmenneske som meg, er det på tide å begynne å lese nå. For å få fred og ro og mest mulig effektiv lesing, reiste jeg inn på Vasstranda, der foreldrene mine har hytte. Det var lurt, for jeg har fått lest masse. 

Nå ligger jo hytta til foreldrene mine ikke spesielt langt unna veien opp til Langevannet og Vasstrandegga, så da solen tittet frem og jeg trengte en pause, ble det fristende å ta en tur oppover dit. Planen var å gå opp til Langevannet. Jeg gikk fort, og slo tidsrekorden min opp dit med tre minutt. Da jeg kom opp dit, så jeg ingen grunn til å gi meg. Jeg fortsatte altså opp til Vasstrandegga i strålende sol og streikende varme. Enkelte plasser stod luften helt stille og det var rett og slett tungt å puste. Oppe i høyden blåste det mer, så da ble det heller forfriskende. 

Denne gangen brukte jeg 6 minutt kortere tid enn jeg gjorde for en uke siden. Fremgang med andre ord.

Fornøyd på toppen:


Det skyet over mens jeg var der oppe, utsikten er egentlig fantastisk, men tåken hadde lagt seg over byen i ettermiddag.


Nå er jeg vel tilbake på hytta, har spist deilig sushi og fortsetter med litt lesing før jeg kryper opp i sofaen med ullpledd og bare koser meg :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar