mandag 21. april 2014

Påskemorgen å resten av dagen

Da var dag en snart fullført. To gnagsår rikere, men fikk til gjengjeld en deilig tur på Aksla. Jeg har alltid vært glad i å gå på Aksla. Det er i umiddelbar nærhet. En kan rusle en tur i behagelig tempo, men ikke minst kan hvertfall jeg fint få opp pulsen.  Den gang i 2009 brukte jeg Aksla mye. Den vanlige ruta var fra Fagerlia - til Fjellstua - ned trappene - Borgernes vei - opp Siemen - ned igjen til Fagerlia. Fikk opp pulsen og fikk ned igjen pulsen mange ganger på den turen. Den største utfordringen var opp Siemen. Det var like tungt uansett hvor god form jeg etterhvert ble. Jeg tok tiden på hvor lang tid jeg brukte opp hver gang jeg gikk alene, det gav meg litt ekstra pågangsmot.

I dag tok jeg med meg Kristine i vogn. Det er kjekt å gå tur med vogn, men jeg følte nok at jeg ville fått en bedre trimtur uten! Det var hvertfall godt å kjenne at jeg, foruten gnagsårene, hadde mer å gi da turen var over.
                                    
På grunn av at jeg hadde vogn gikk jeg selvfølgelig ikke ned trappene og Borgernes vei hjem, så de ble til og fra Fjellstua i dag. Fin tur i fint vær.
                                    
Et svært så dårlig selfie på Fjellstua. Var overhodet ikke alene på Aksla i dag. Kjekt å se at folk er flinke å benytte seg av fineværet.

Jeg har forøvrig ikke møtt må noen utfordringer i dag med tanke på godteri, selv om jeg føler at huset er fullt av påskegodt. Det må nok kastes i morgen!

Nå blir det sen middag. Akkurat det er jo ikke så bra. Grillede rester fra gårsdagens lammelår. Påsken er jo ikke helt over enda. 

Motivasjonen er hvertfall på topp!




2 kommentarer: