fredag 25. april 2014

Fredagskos

Det var godt med fredag. Ukene går i et forrykende tempo, og siden det var fri på mandag har naturlig nok denne uken går ekstra fort. Planen min i dag var å lande i sofaen klokken 19.00. Presis. Straks minstemann hadde kommet seg i seng kjente jeg likevel at jeg både var rastlaus og hadde behov for å 'klarne hodet' og betstemte meg likevel for å komme meg ut på tur. I dag ble Langevannet målet. For de som ikke vet det, så kjører man nesten så langt inn som en kan på Vasstranda og følger Fjellveien opp på Emblemsfjellet. Langevannet er et oppdemnet vann. Veldig vakkert der. Jeg gikk ofte denne turen før og kan huske at jeg tok tiden den gang, men husker ikke helt hvilke tid jeg brukte å havne på. I dag ble det 40 minutt. 

Fjellveien starter med ganske bratt stigning. Egentlig er det en pangstart og en får ikke 'varmet opp' så jeg ble fort sur i leggene. Heldigvis roer det seg litt etterhvert. Hadde også i dag litt lyst til å gi meg, men klarte å leite frem motivasjon å da jeg kom frem var det helt fantastisk.


Har en del barndomsminner herfra. Har blandt annet vært her på telttur sammen med pappa og lillesøster da jeg var lita jente. Den gang hatet jeg turen opp, men syntes nok som i dag, at det var deilig å komme frem.


Fikk med meg solnedgangen på vei ned igjen. Håper av hele mitt hjerte at dette nydelige været holder seg lenge fremover. Det gir så mye ekstra motivasjon.


Dagens selfie. Eller fjellfie som en tidligere kollega sa i går. Det hadde ikke jeg hørt før, men mulig jeg adopterer det ordet? NÅ er sofaen inntatt og en kopp med Pukka Detox venter :)








2 kommentarer:

  1. Dette er slik som frister! På tide å komme seg opp dit igjen. Flotte bilder du tar.

    SvarSlett